Vårkänslor och Trender.

När jag nu sitter här framför datorn med solen lysandes på min svarta Marilyn Manson tröja genom fönstret, känner jag vårkänslor. Balkongen är lite smått öppnad och det friska luften drar kring mina nakna fötter. Det är vår, ja snart är det vår!
Jag hör grannbarnen leka med sina skateboards utanför balkongdörren, de skrattar, ramlar, skrattar igen och skateboarden flyger all världens väg.
Jag tycker inte om barn, de är stökiga, jobbiga, luktar illa. Men att höra dem utanför varslar verkligen om vår.

Jag har med stor förväntan glupskt kastat mig över alla nya modemagasin jag fått mina giriga småhänder på, jag har stått och smygläst i affärer, lånat av vänner, gått till tandläkarens väntrum för att läsa om de senaste modet.
Och jag är FÖRSKRÄCKT!
Vad är detta för nytt mode? TANT? Genomskinliga kläder? Jag hoppas verkligen innerligt att detta stannar på catwalken och INTE ger sig ut bland vanligt folk!
Och de nya "Innetrycket" på tröjor sen! Barnsliga "Musse och Mimmi" tryck? Hallå kom igen, hur gamla e folk?!
Har nu kommit fram till att man måste vara 60 + eller en femåring för att uppsaktta vårens kläder.
Fruktansvärt.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Men.. Du kan ju alltid ha mig på tröjan om du vill.

2008-04-18 @ 21:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0