Äcklad! SÅ ÄCKLAD!

Nu kommer de som känner mig nära och personligen att tycka jag är totalt dum i huvudet, men det skiter jag i.
Mår man inte bra gör man det inte. Jag har i hela mitt liv varit en frisk o fräsh smalis.
Ja har varit stolt över mig själv o viljat visa upp mig i korta kjolar o tajta toppar.
Jag vet inte om någon märker att ja inte längre vill göra så längre.
Jag gömmer mig i stora tröjor som går ner över rumpan,
helst ska de va lite "rynkade" över midjan för att dölja att ja rusat upp i vikt.
Jag har gått från mina hälsosamma 47 kilo till monstruösa 58 kilo på mindre än ett halvår!
Jag har alltid varit smal och mått väldigt bra i mig själv. Jag har aldrig vägt såhär mycket.
Vikten ÄR ovesäntlig, men vad måttbandet säger och den personen man ser i spegeln säger..
Det spelar roll!! För mig.
Och NEJ jag har INTE någon vriden anorexibild av mig själv. Jag mår helt enkelt inte bra såhär!
ATT INGEN KAN FATTA DET! Jag blir så frustrerad när folk säger "Du är inte tjock"
NEJ det är sant jag är inte Tjock, men jag är tjockARE än va jag trivs med.
Jag känner mig så ensam när mina vänner säger åt mig att  ja e dum som "håller  på såhär".
Att de sen blir arga på mig när jag påpekar att ja inte längre kan ha mina kläder gör att jag vill gråta!

Jag känner mig deppig när jag ska ut på fest. För att alla mina festkläder är för små... Jag vågar inte visa upp mina lår, min bara mage som jag en gång älskat.. Jag vill inte ens ha linne påmig längre!!!
Det är FEL! Det ska inte behöva vara såhär!!

Jag ären glad människa och är aldrig deperimerad. Just därför känns detta som ett så stort nederlag!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men gumman... 47 kilo är tekniskt sett väldigt annorektiskt =( har du verkligen vägt så lite? det ger dig ett BMI på 15,5... jag tror dig inte.

2008-05-14 @ 10:23:02
Postat av: Anonym

hörde janice på top model säga att när hon va inne i sin karriär vägde hon 55 och de tyckte hon va helt sjukt

2008-05-14 @ 10:27:33
Postat av: Marie

Men snuttan... jag måste hålla med föregående talare i detta: 47 kilo är inte en bra vikt för dig, som är så lång och ståtligt vacker. Jag, lilla jag, väger 49 kilo och det är helt normalt för MIN längd och min kropp...hur kan då du, som är ett huvud längre än mig, möjligtvis kunna väga 2 kilo mindre?

Jag förstår hur du menar när du säger att du blir sårad när folk påpekar detta med din vikt, fast du själv inte mår bra. Men börja träna igen vet ja! Vad jag minns, så sa du att du aldrig mått så bra som du gjorde då. Med det menar jag inte att du ska väga 47 igen, för det ÄR åt helskotta, men du kommer att få muskler som väger och förhoppningsvis må bättre. Puss gumman

2008-05-14 @ 22:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0