Birkakryssning

Jag och älsklingen åkte på Birkakryssning i helgen, och det var jätteroligt!!
Tyvärr finns alla bilder i hans dator of course!
Men ja ska kapa dom på något vis *smider elaka planer*
Jag köpte sjukt för mycket godis i tax free shoppen!
Herregud, vem har hört talas om en människa som köper godis för 995 spänn egentligen?!?!
Ja vet inte va som flög i mig! Men jag avbetalar till min älsakde underbara med plastkortet,
han har en dum egenhet att "moneyblocka" mig när vi e ute. Han slänger fram sitt lilla plastkort innan ja ens hunnit få fram plånkan ur väskan. Ja skäms lite...
Ja får väl blocka honom när ja fått jobb. ;)
Ska på arbetsintervju på måndag för Arena rekryteringsföretag, det är ett lager/truckjobb tyvärr.
Ja vet, ja ska inte klaga, men de hade ju varit trevligt med ett tjejjigare jobb där ja slippe stinka avgaser o disel i slutet av dagen. Jag ska inte ropa hej än, jag ska ju bara på intervju, ja har ju inte fått jobbet än.

En kulig grej som bara min äkslade pojkvän lyckas med på kryssningen va att skaffa sig polare på Åland.
Vi smet i land och kände oss lite busiga fast det var fullt tillåtet att kliva av jollen.
Han kastade sig på första bästa tjockis utanför båte och hojtade på sitt underbara dalmål :
"E du en äkta ålänning? Vad finns det att se här?"
Svaret han fick var något i stil med : "SE? här? Dra åt helvete!"
Vi knallade runt ett hus och när vi skulle vända tillbaka såg vi ett litet (enligt mig emo gäng) på en stig.
Och så social min älskade e så kastade han sig fram och frågade samma sak där.
Fast där fick vi napp! Och hängde med dom till centrum där vår nyvunna bekant Andre skulle köpa godis i en automat i en hotell-lobby.
Han petade hela automaten full med typ 20 euro! :D

Sen knatade vi runt lite, klockan var fyra och alla krogar stänger den tiden så e blev inge utgång på åland.
Men en nattmacka på en nattöppen grill :)
Egentligen borde ja inte skriva allt här förrän bilderna kommer.
Men de va så sjukt kul.

Kommentarer
Postat av: Medelia

Oh låter som att ni hade det jättemysigt! Godis är bäst man ska köpa sådant på båtar.. billigt!! Släng upp lite bilder snart så vi får se! :D





Föresten har du hört att vi har en solist till bröllopet nu? Så du och Siri slipper! Du kan få sjunga på festen ist om det kliar i stämbanden ;)

2009-02-04 @ 12:39:54
URL: http://medelia.bilddagboken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0