Vill inte...

Jag vill inte att livet ska va så vardagligt, jag vill att det ska hända något!
Om de så bara var att någon kom in och sköt vilt omkring sig på skansen, eller sprängde något! Bara det HÄNDE något annat, något annorlunda!
Jag flyr från verkligheten, jag vet, men verkligheten är så förbannat tråkig! Att varje dag göra samma sak, vakna, gå till jobbet, göra samma sysslor där, åka hem, laga mat o äta, skita o ha ångest på kvällen för att samma procedur ska upprepas om bara några timmars verklighetsflykt.
När jag sover är jag lycklig, jag är i ett annat fjärran land där skönhet faktiskt existerar. Där man kan göra vad man vill, där man kan få må bra hela tiden, där mirakel sker och inte ens fantasin har några gränser. Trolldomspunna varelser kanske....
Där musik spelar mer roll än den gör här, där det finns verkliga känslor!!
Inte bara detta robotliknande mekaniska skit som vi kallar liv.
Att leva.... Elelr bara finnas till, som ett tomt skal, som jag gör, är det ett liv? Vad är värt i den här verkligheten??
Det är därför folk kastar sig framför tåg, det är därför folk skär handlederna av sig, det är därför folk slänger sig ut från höghus... För att den här verklighetenär så jävla dålig!

Jag har tappat all min barndoms fantasi, jag kan inte leva mig in i saker lika väl som förr.. Inte sätta mig i ett hörn och försvinna in i en annan värld längre, jag måste sova för att kunna göra det...
Det svider i mig, jag hatar det!
Jag kan läsa en bok och försvinna helt bortom kontakt, leva mig in i dennes värld, önska mig bort.. Se en film och göra detsamma, Önska mig Bort!!
Jag vill göra något speciellt! Leva annorlunda! Göra något annat!!
Det spelar ingen roll om jag skulle åka utomlands, scenen skulle vara annan men känslan densamma.
Det finns ingen magi i denna värld!
Ta mig bara härifrån.......

Kommentarer
Postat av: Julle

Vi är nog ganska lika du å jag tror jag. grejen är att den enda som kan se till att det händer något i din tillvaro är du själv. Låter jätte klyshit. Men så är det....Kram

2009-06-01 @ 20:56:45
URL: http://www.metrobloggen.se/pygmepuff

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0